Connecting Desis Worldwide

A desi site for desis living in pardes as pardesis  

Home

FEEDBACK

India

Pakistan

Bangladesh

Afghanistan

Advertise

Contact us

         
Search by
The Web DesPardes
 Explore

Articles
Astrology
Bangladesh News
Cartoons
Chanachoor
Diaspora News
DP Roundup
Entertainment
     Bangladesh
     India
     Pakistan
     Snapshots
Fashion
     Catwalk
     News
     Snapshots
Food
     Eating Out
     Glossary
     News
     Recipes
     Restaurants
India News Brief
Lifestyle
Message Board
Money Transfer
Movies
National Anthems
News Explorer
News Features
Offbeat
Oscar-Tango
Pakistan News
People
Shop On Line
Snapshots
Sports
Top Picks
Unzipped
Urdu
World News Sites
 
Print
Apples and fish protect unborn children

 

Advertisment  

MAY 20 - Apples and fish sound an unlikely food combination, even for a pregnant woman, but new evidence suggests they can protect unborn children against allergic diseases.

Researchers found that children whose mothers enjoyed munching apples while pregnant were less likely to have suffered from wheeze or been diagnosed with asthma by the age of five.

Similarly, the sons and daughters of mothers who ate fish once or more a week during pregnancy appeared to be protected against the skin allergy eczema.

Scientists believe the effects may be due to powerful antioxidants in apples called flavonoids, and omega-3 fatty acids in fish.

A range of other foods studied, including vegetables, fruit juice, citrus and kiwi fruit, whole grains, dairy fat and margarine, did not produce the same protective effects.

The investigation was conducted at the University of Aberdeen in Scotland. Researchers studied 1,212 children born to women who had filled out food questionnaires during their pregnancy.

When the children reached the age of five, the team questioned the mothers about their offspring's respiratory symptoms, allergies, and diet.

The children were also given lung function and allergy tests.

Children whose mothers ate the most apples were less likely to have experienced wheeze or asthma than those whose mothers had the lowest apple consumption.

Mothers who ate fish once or more a week while pregnant had children who were less likely to have had eczema than children of mothers who never ate fish.

Previous studies involving the same group showed that taking vitamins E and D and zinc during pregnancy helped reduce a child's risk of wheeze and asthma.

Researcher Saskia Willers, from Utrecht University in the Netherlands, said a mother's pregnancy diet may have more influence on a child's respiratory health than the child's own food consumption - at least until the age of five.

She said: "Other studies have looked at individual nutrients' effect on asthma in pregnancy, but our study looked at specific foods during pregnancy and the subsequent development of childhood asthma and allergies, which is quite new.

"Foods contain mixtures of nutrients that may contribute more than the sum of their parts."

The findings were presented today at the American Thoracic Society's annual meeting in San Francisco.


(Content sourced from The Daily Mail, UK)

 
More..
Heavy drinking 'shrinks the brain'
Mutant gene behind 'varying sex appeal'
Superfoods: The next frontier
Vegetables may help arteries stay clear
An Egg A Day Keeps Cancer Away
Curry fights prostate cancer
Drinking tea may cut ovarian cancer
`Baujee Ka Dhaba´
Prozac of the Deep
Drink pomegranate juice
A Champagne buffet under the sun
Oysters release sex hormones
Camel milk chocolates
Coffee may help prevent liver cancer
Brazilian 'halal' flavor comes to NJ
Major food items' nutritional values
Were Chinese first to make wine?
Miss Universe loves dosas
Serbian chefs go for testicles
Fruits, vegetables helps heart, not cancer
Things grow better with Coke in India
A nice cup of tea could hold back Alzheimer's
Aussie cricketers sample the spice of India
Le Cordon Bleu chefs go vegetarian in India
Quarter of food contains pesticides
Kenyan tea penetrates Pak market
Hooters sets its eyes on India
Britain's curry crisis
Catering institutes in Bangladesh for manpower export
Broccoli-tomato mix may reduce prostate cancer
Red wine pill could lengthen your life
Pomegranate juice good for your heart
Sonia Gandhi's best-kept secret: Her diet!
Curry spice could treat Cystic Fibrosis
How to digest healthy eating advice
Indian restaurant among world's best
Film-maker 'exposes' McDonald's
Britain’s 'curry king' comes home to B'desh
Grapefruit may help weight loss
Bangladeshi chef's 'Curry Hell'
Banana peel contains alcohol- Scientists
Kashmiri trout to replace chicken tandoori in UK
This Christmas have some turkey tikka
Samosas injurious to your health
Chicken tikka masala ‘under threat’
Lahore is Pakistan’s true food centre
Veggies reduce cholesterol
New Colas tap into anti - U.S. sentiment
A little red wine may keep mind sharp
Chanachur draws visitors
Café India voted best Indian restaurant in Britain
Eating out in Mumbai
Red wine helps fight cholesterol

 

 
 
 
Desi Recipes
 
Fried Mutton Chop
Kat-a-Kat
Chilli Bean Relish
Mutton Rezala
Tilapia Curry
Spicy Eggplant
Tilapia Twist
Ishtoo
Chicken Tikka
Bihari Kabab
Paya
Chicken Jalfirazi
Ginger Chicken
Chicken Chargha
Mutton Chop
Shrimp Dopiaza
 



Advertisement
 


Questions? email us
Copyright © 1999-2007 DesPardes Inc. All Rights Reserved
Site developed & maintained by  Mamosa Solutions Inc.,
NJ, USA